• Värmande Trycksaker

    VI ÄLSKAR VÄRMANDE
    TRYCKSAKER

  • Flexibla Trycksaker

    VI ÄLSKAR FLEXIBLA
    TRYCKSAKER

  • Inspirerande Trycksaker

    VI ÄLSKAR INSPIRERANDE
    TRYCKSAKER

  • Annorlunda Trycksaker

    VI ÄLSKAR ANNORLUNDA
    TRYCKSAKER

  • Web16

    VI ÄLSKAR KÄRLEKSFULLA
    TRYCKSAKER

Grafisk formgivning

Grafisk formgivning

Rätt grafisk formgivning gör information till kommunikation. Med fingertoppskänsla och engagemang tar våra grafiska formgivare dina trycksaker till nya höjder.

Du kan alltid vara säker på ett professionellt resultat, oavsett om vi arbetar med en befintlig grafisk profil eller om vårt uppdrag är att skapa helt nya form- och layoutlösningar.

Vi kan hjälpa dig med

  • Profilprogram
  • Brevpapper
  • Broschyrer
  • Direktreklam
  • Foldrar
  • Kuvert
  • Logotyper
  • Roll-ups
  • Mässmaterial

Mer om grafisk form

Den grafiska formen har stor betydelse för dina trycksaker. Helt enkelt därför att det inte bara är vad man säger som är viktigt, utan även hur man säger det. Det finns flera stora fördelar med att använda sig av duktiga grafiska formgivare. Med rätt utseende på dina trycksaker kommer budskapet fram bättre. Och med en grafisk form som särskiljer dig från konkurrenterna blir det också lättare att komma ihåg just ditt företag.

Proportion

Bilder och textstycken behöver ha rätt proportion i förhållande till varandra, annars är det lätt att intrycket blir rörigt.

Fotografi

De intryck man får av ett enda foto hade man ofta behövt en hel uppsats för att klä i ord. Bra foto är alltså en god investering, oavsett om det gäller image- eller produktbilder.

Typografi

Även den mest välskrivna text blir svårläst om den är dåligt typograferad. Det gäller att välja rätt typsnitt och att skapa en struktur som hjälper ögat.

Illustration

Man jobbar med illustrationer för att förtydliga information. Men de kan också ge en karaktäristisk stil och känsla åt ditt material.

Färg

Färger är ett effektivt sätt att särskilja ditt företag. De är även laddade med olika betydelser, som du vet används till exempel gult och rött ofta då det är rea.

Format

Formatet du väljer ger också en bild av ditt företag och dina produkter eller tjänster. Ett långsmalt format uppfattas till exempel ofta som högtidligt.

Luft

Luften i en layout är som en vägvisare. Med hjälp av den kan du lyfta fram delar av ditt budskap och hjälpa läsaren att ta in informationen i rätt ordning.

Pappersval

Här handlar det om vilken känsla man vill ge, men även vilket innehåll trycksaken har. Bilder ställer vissa krav, omfattande textmängder andra.

Balans

Ögat tycker inte om obalans och disharmoni. Bilder och texter måste balanseras för att skapa en helhet som är behaglig att ta till sig.